Thursday, April 8, 2010

Sakit Pinggang

Rasa lama sangat tak update blogku ini...kesibukan yang direka...kalau pandai meguruskankannya, 24 jam akan cukup untuk buat apa yang sepatutnya...Seminggu masyarakat kat sini bercuti sempena Easter (2-7 April), selama seminggu juga aku menderita sakit belakang hingga kini. Aku pun tak pasti apa puncanya. Selama ni aku memang selalu juga sakit belakang tapi tak la rasa seteruk ni...bila makan jamu kacip Fatimah Orang Kampung lega la rasa sakit tu...Tapi kali ni sakit tu sakit yang teramat. Nak tidur pun tak lena. Bergerak sikit dah rasa ngilu seluruh badan. Nak berjalan pun rasa tak betul..macam ketam berjalan ja...Sakitnya tuhan saja yang tahu. Mungkin factor umur yang buat aku jadi mcm ni atau aku terlalu memaksa diri. Segala urat saraf dah tak sekuat dulu...sakit memanjang...tu la tak sedar diri lagi, dunia dah kata pergi, kubur dah dok nanti masih nak hidup mcm dulu2 lagi...sudah2 la tu wahai diri....pujuk la, rayu la hati, kuatkan diri....jangan dok leka lagi. Masa yang berlalu, manfaatkan la. Sampai bila nak hidup mcm ni...tak terisi.

Ya Allah, aku hambaMu yang tak sedar diri...ampunilah aku. Aku begitu teringin bersamaMu setiap sepertiga malam yang sunyi...namun aku masih belum ada kekuatan diri...Aku kalah dengan alasan kesejukan di sini. Ya Allah bantu la hambaMu ini...Kuatkan semangat dan kekuatan dalam diriku supaya aku mampu bangun bersolat padaMu.  Aku ingin sekali menjadi hambaMu yang sentiasa dekat denganMu, sentiasa mengingatiMu, menjadikanMu peneman dalam apa jua keadaan. Janganlah Kau sisihkan aku walau sesaat. Aku tak ingin hidup ini dipersiakan lagi............................

No comments:

Post a Comment