Monday, March 14, 2011

Ayah

Ayah, aku amat2 merinduimu. Setiap detik aku amat bimbangkan kesihatanmu. Jarak pemisah ini amat menyeksakan. Sedihnya apabila digambarkan dirimu makin lemah, kurus dan tak bermaya. Sejak dari kecil aku jarang melihat dirimu membuang masa. Hidupmu penuh dengan aktiviti, tak reti nak duduk diam. Tapi kini, dirimu tidak segagah dulu lagi. Dirimu sudah dimakan usia dek pelbagai penyakit yang datang bertimpa. Pelbagai jenis ubat terpaksa kau telan demi melawan pelbagai penyakit itu.
Ayah, kerinduan ini sudah tak dapat ditahan. Aku ingin lekas bersamamu. Menghitung hari untuk sampai ke detik itu amat merimaskan. Moga aku ditakdirkan sampai ketemumu. Doaku moga kau cepat semboh dan kembali ceria seperti selalu.

1 comment:

  1. akak.... sabar ek.... insyaALLAH semoga dipermudahkan semuanya kan....

    ReplyDelete