Thursday, June 23, 2011

Selamat datang musim penyakit - Winter

Lama sgt aku tak update blog ni. Kalau lah rumah dibiar mcm ni, alamat nak masuk pun tak berani kerana seram dek sawang dan habuk. Bulan Mei aku sibuk siapkan paper untuk dua journal. Bulan Jun pulak adalah bulan sakit untuk ku. Bermulanya Jun bererti winter menjenguk muka di sini. Hari pertama suhu dah -1 degree. Tak pernah2 jadi mcm ni kat sini. Walau apapun semuanya terpaksa dilalui. Kat sini winter dipanggil musim penyakit. Doktor2 private tersenyum puas sebab pelangan sentiasa ramai bertandang ke klinik mereka termasuklah aku. Dah hampir 3 minggu aku menderita dek cold flu dan batuk yang teruk. Kadang2 batuk ni buat aku tak blh bernafas. Segala urat dan sendi sakit macam kena pukul. Aku pun tak tahu kenapa jadi macam ni. Mungkin aku dah terlalu lama tak sakit, bila sekali sakit jadi teruk la pulak. Nasib baik anakku ok ja. Dia memang tahan dengan sejuk. Orang lain dah berlapis2 baju, dia relax ja dengan T-shirt biasa. Balik Malaysia nanti tahu la dia...mesti tak tahan panas. Dari kecik dia memang tak suka panas. Kalau panas muka dan telinga dia jd merah dan berbintik. Bila ingat nak kena balik Malaysia jadi kecut perut jadinya. Mcm2 nak kena buat. Research aku pun masih byk lagi yg perlu dibereskan. Ya Allah permudahkan la pengajianku di sini...Aku nak PhD ni...PhD ni bukan utk aku, tapi anugerah untuk seorang ayah yang terlalu banyak berkorban untukku...Rindunya aku pada wajah tua itu!!!

No comments:

Post a Comment