Sunday, April 5, 2009

kehidupanku....

Aku tidak menduga aku akan menjadi sebahagian penghuni di bumi asing ini. Aku adalah seorang wanita yang agak pasif dalam kehidupan bersosial. Aku jarang bergaul rapat dengan orang-orang disekelilingku. Aku lebih senang hidup dalam duniaku. Bukan aku tidak mengingini punya ramai kenalan...tapi aku tidak berbakat ke arah itu. Sejak dari kecil dunia kehidupanku hanya rapat dengan binatang peliharaan. Aku tidak mempunyai teman sepermainan sebagaimana kanak-kanak yang lain. Aku amat jarang bermain.....atau lebih tepat lagi aku sememangnya tidak ada teman...Tapi aku amat bahagia di waktu itu. Ketika usia ku lima ke enam tahun aku bermain dengan anak2 ayam....Banyak ayam2 yang aku pelihara, sehingga aku dapat membeli seutas rantai emas hasil daripada jualan ayam-ayam tersebut...Zaman kanak-kanak ku tidak pernah lengkap tanpa kucing. Aku amat menyayangi makhluk Allah ini. Aku membesar dengan kucing-kucingku yang silih berganti.....Harun, Abu, Ah dan lain-lain lagi nama-nama kucingku. Ketika usia ku sembilan tahun aku bertuah kerana memiliki beberapa ekor kambing.....Ini lah teman rapatku jua teman sepermainanku. Aku banyak menghabiskan masaku bersama kambing-kambing ini. Aku berbual, bercerita dan bermanja dengan mereka. Dengan merekalah aku mencurah segala rasa. Salah seekor kambing ku bernama Atcucuk...aku tidak tahu dari mana datangnya nama ini. Aku terlalu menyayangi Atcucuk ini...sehingga aku rela dia dikorbankan di hari Aidil Adha. Aku selalu berdoa agar tuhan menemukan aku kembali dengan Atcucuk ini di alam yang lain...dan aku selalu tertanya-tanya..normalkah aku???

No comments:

Post a Comment