Monday, September 28, 2009

House Inspection

Hari Sabtu 26/09/09 banyak aktiviti yang aku buat bersama Mila. Seawal 7.00 am aku berjalan kaki dalam kesejukan menuju ke kedai menjual surat khabar. House for rent yang menjadi fokus kami. Criteria rumah yang kami pilih; location, prize, no. of bed room and other facilities. The location must be near to school, so we choose Geelong West, the prize must be below than AUD 260 per week and the house should have 3 bed room..So mula la kami search rumah dalam paper hari tu. Ada tiga rumah yang dibuka untuk inspection. Kami bergegas ke setiap lokasi rumah tu mengikut waktu yang ditetapkan.......Cantik rumah-rumah mat salleh ni. Depa cukup beradun dalam menghias rumah..Setipa rumah yang aku pi tengok mesti ada kelainan. Memang syurga dunia untuk depa. Mila masih belum cukup dokumen untuk terus hantar application untuk setiap rumah yang kami pi inspect. Kena tunggu hari isnin ni..baru semua dokumen tu dapat disiapkan. Petang Sabtu tu aku terima sms dari Dr Faiz. Dia nak datang beraya kat rumah....Bestnya ada tetamu lagi. Aku bergegas balik masak apa yang patut. Sebelah malamnya aku dan semua tetamu yang ada di rumah dapat jemputan Hari Raya di rumah abg Yusuf...Singaporian yang dah menetap kat sini...Makan lagi.......!!!!Alamatnya aku tak dapat berdiet lagi. Makin kembang la badan ku...Hasrat hati nak slim...nampak gaya tinggal harapan la.









No comments:

Post a Comment