Wednesday, September 23, 2009

Masjid Batu


Today I suppose to have a meeting with Bas and Leanne but Bas has full appoinment for the whole day. So the meeting will be posponed on Sunday 28 of september 09...alahai....my research is too slow. What should I do. Ya Allah please help me. I don't know what to do now.

Hari ni 4 syawal..aku bertekad berpuasa hari ni walau pun tekak terasa kering sangat. Tak boleh tangguh2 dah. Ramadhan kali ni terasa cepat sangat berlalu...tak puas lagi melewati hari-harinya...Tapi apa kan daya ianya dah berlalu....terasa sangat yang amalan ku amat kurang. Suasana di negara orang tak sama dengan negara sendiri. Aku amat rindu dengan Masjid Batu...Permatang Pauh. Masih terdengar2 merdunya suara imamnya membaca surah-surah dalam solat terawih. Masih terasa panasnya air mata ini mengalir tatkala melakukan qiam di sana...bersama ustaz Badrul Amin dan Dr Hassan Ali. Tazkirah yang disampaikan antara solat terawih amat-amat memberi kesan di hati...Namun kini semuanya tiada lagi....Hidup terasa tiada pengisiannya..kosong. Ya Allah, Kau tetapkan lah hati ku menuju keredhaanMu. Kau ringankan lah segala sendi-sendiku agar senang aku beribadat kepadaMu. Kau titipkanlah rasa puas dalam tidurku moga senang aku bangun mengadapMu di dinihari yang hening memohon keamponan dan restuMu....Kau ikhlaskan lah hati ku dalam berbuat kebajikan, Kau dorong la aku ke jalan-jalanMu, Kau himpunkan aku bersama hamba-hambaMu yang Kau kasihi...Kau bimbing lah aku..Aku perlukan perhatian dan pimpinanMu..jangan Kau pinggirkan aku walau sesaat...dan berilah kekuatan untukku terus beristiqamah kepadaMu...Ya Allah ya tuhanku...bantulah diri ku..................Amin!!!!!!


MUNAJAT
Tuhan... kubisikkan kerinduan keinsafan... pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan
Bisikkanku untukMu
Munajatku mohon restu
Semoga cintaku bukan palsu
Pada desiran penuh syahdu
Gelombang lautan rinduku
Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiaMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku
Kurindukan pimpunanMu
KeagunganMu dalam doaku
Kebesaran pada kudratMu
Ia membina rohaniku
Tuhan... kubisikkan kerinduan
Keinsafan... Pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan
Ujian kepahitan di dalam kehidupan
Padanya ada kamanisan
Ketenangan dan kebahagian
Bayangan syurga idaman
Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiaMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku
Kurindukan pimpunanMu
KeagunganMu dalam doaku
Kebesaran pada kudratMu
Ia membina rohaniku
Tuhan... kubisikkan kerinduankeinsafan... pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan


No comments:

Post a Comment