Monday, November 16, 2009

Along dengan ketumbitnya

Inilah picture sewaktu ketumbit along dibedah dan inilah first experience aku tengok pembedahan  secara live. Takut sangat rasa...tapi disebabkan kesiankan along aku kuatkan semangatku. Hampir setahun ketumbit ini melekat kat mata along..tak nak pecah langsung  tapi semakin membengkak. Puas aku pujuk along untuk  jumpa doktor tapi dia tak nak....tambah-tambah kalau ajak pi kat klinik pakar...tak rela katanya sebab kosnya mahal. Itu la sifat along..terlalu kedekut dan jimat. Dek kerana kesian dan mata along hampir tertutup aku paksa juga along ke klinik pakar mata dekat Perda...Lagi pun waktu tu sekolah dah nak buka dan along jadi AJK minggu silaturahim...Dia pun terasa segan bila tengok matanya mcm tu...nak tackle freshie la katakan...Dia pun setuju tanpa membantah...Hampir sejam juga mata along diproses...rupa-rupanya ketumbit itu tak ada mata...dan nanah tak boleh keluar. Sebab tu la makin hari makin membengkak. Waktu dok menunggu sebelum tiba turn along...aku tengok dia diam saja dan mulut dia kumat- kamit. Aku ingat dia takut...rupa-rupanya dia dok baca ayat Kursi supaya kos pembedahan tu murah......along2...itulah anak umi yang paling jimat dan kedekut....nak jadi Haji Bakhil agaknya..hehehehehe....

1 comment:

  1. assalammualaikum

    tak sakit ke masa membengkak tu...kan bernanah?
    sanggup dia menahan sakit semata nak elak bayar kos ya... ada jugak camni ya

    ReplyDelete