Thursday, November 5, 2009

Tengahari bersama Sara

Hari Selasa 3/11/09..pagi-pagi aku dah ke lab. Nak basuh batu yang baru sampai semalam..Batu zeolite ni kecik sangat sizenya..0.2 hingga 2 mm ja...Letih sungguh membasuhnya..terlalu kotor dan berdebu. Nampak macam buruh kasar ja aku buat keja ni. Dah la tu tempat aku dok basuh batu-batu tu adalah laluan awam...kadang-kadang terasa juga segannya. Lantak je la...Dah keja aku, kena buat juga la. Ptg Isnin aku call Sara kat Warrnabool..dia kata nak datang ke Geelong untuk hantar pengasuh anaknya balik ke M’sia. Dia akan bermalam kat rumah Rima. Rasa bersalah kalau aku tak jemput dia datang ke rumah aku. Setelah berpakat dengan Khaleeda, kami akan jemput Sara makan tengahari kat rumah aku. Menu dia di bahagi dua. Khaleeda akan buat air asam dengan sambal belacan, aku masak nasi, ikan bakar, sayur campur dan daging goreng. Lepas basuh semua batu-batu tu..aku kelam kelibut balik utk masak tengahari. Tetamu dah sampai nak makan, aku tak siap masak lagi....gelabah biawak aku dibuatnya..namun segalanya beres juga...alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment