Wednesday, November 25, 2009

Kad bank ku hilang


Semalam aku pi isi minyak keretaku....hati rasa lapang sebab duit elaun dah masuk. Hati menyanyi2 riang...biasa la dah lama dok berjimat sebab pokai. Lepas isi minyak penuh tangki, aku pi bayar kat kaunter..selalunya aku guna saving card aku sebab malas nak ada cash banyak2 kat tangan...dengan penuh confident aku bagi kad aku kat cashier tu....lama dia tenung aku...rupa2 nya aku tersalah bagi kad. Aku terbagi kad RACV aku kat dia kebetulan warnanya sama dengan kad bank aku. Aku pun mencari-cari kad bank aku dlm hand bag. Rupa-rupanya kad bank aku tu tak ada. Aku dah mula panic...berpeluh dah kat muka....nasib baik ada lagi balance duit aku...kalau tak..tak tau la nak buat macam mana. Kat sini isi minyak dulu baru bayar....alahai pucat lesi mukaku waktu tu...aku bergegas balik kat rumah cari kad bank tu...puas mencari tak juga jumpa...ni mesti kes tercicir ni. Aku makin risau sebab duit elaun untuk 3 bulan baru je masuk..tak sempat nak guna lagi..kalau la...........mcm2 terfikir dlm fikiran aku. Aku pun segera contact customer service bank tu inform pasai kehilangan kad aku...nasib la masih belum terlambat....hari ni aku hidup dengan sedikit duit yang berbaki sementara menunggu untuk dapat kad yang baru. Apa nak buat benda... dah nak hilang

1 comment:

  1. Salam Umaira, itulah kita kadang-kadang ia seringkali berlaku. cermin mata hilang, kunci kereta, kunci rumah, pen drive dan macam-macam lah. saya sering kehilangan itu semua. Sabar ajelah.

    ReplyDelete