Wednesday, November 11, 2009

Harapan untuk keturunanku dan negaraku

Aku jealous tengok citizen kat sini study. Depa tak perlu bayar apa-apa untuk study...even yang dapat PR pun boleh tumpang sekaki. Cuma depend kat depa nak study ke tidak je...Tapi kat negara ku tercinta mengapa tak blh buat mcm ni. Nak masuk universiti kalau tak ada duit tak dapat belajar la.....semuanya nak pakai duit...Dah la tu kena berhutang pulak. Interestnya boleh tahan.....Biasiswa dah terlalu kurang. Ni berlaku di zaman aku, zaman anak dan cucu aku entah la.....Apa la yang akan berlaku pada nasib mereka....Dan yang paling aku takut, terjamin kah keperibadian dan keutuhan iman mereka. Terlalu teruknya pelbagai gejala yang melanda.....murtad dah terlalu berleluasa...keruntuhan akhlak dah jadi perkara biasa. Aku ingin mewariskan anak-anak yang soleh solehah untuk bekalanku dan menjadi pelapis pemimpin yang ada....namun cabarannya terlalu getir, mampukah anak-cucuku menangkis semuanya ini......Ya Allah selamatkan lah hamba-hambaMu...Kurniakan lah keturunan yang soleh solehan untuk kami. Bantulah kami untuk Islam tegak kukuh di bumi M’sia ini...Amin!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment