Thursday, October 8, 2009

Bad moodnya.......

Hari ni aku sendiri tak tau apa yang aku rasai...perasaan ku rasa kosong sekali...Puas ku pujuk hati, cuba buat keja, membaca... semuanya tak menjadi. Macam mana ni dengan PhD ku...aku takut dan risau sekali. Constructed wetland model ciptaan ku masih belum dapat direalisasikan lagi. Cuma wujud di atas kertas...Selagi model ni tak menjadi selagi itu lah PhD ku menjadi igauan ngeri. Segala data-data ku akan bermula di sini. Ya Allah permudahkanlah perjalananku untuk memiliki PhD ni. Aku terlalu mendambakan limpahan rahmatMu meskipun ku tahu Kau tidak pernah jemu-jemu mengurniakannya padaku. Aku ingin menjadi HambaMu yang tahu bersyukur.  Aku selalu tewas dengan perasaan malasku untuk beribadat padaMu. Amponi la diri ini....Aku ingin sentiasa jadi penghuni sepertiga malam bersamaMu. Jiwaku akan terasa tenang dan puas.....tapi kawan yang ada dalam diri ku sering mengujungiku saban bulan...Bila kawan ni berkunjung mula la mood aku tak menentu. Aku sering tertanya adakah formula yang boleh dipratikkan untuk hilangkan bad mood pada waktu-waktu sebegini. Rasa berserabut sangat. Dan adakah doa-doa yang boleh di amalkan supaya setiap amalan yang dilakukan dapat dilakukan secara berterusan tanpa ada pasang surutnya. Ya Allah bantu lah diri ini...kuatkan jiwaku supaya aku sentiasa hampir denganMu sepanjang waktu.

2 comments:

  1. kak Umaira...kautkan semangat...banyak doa mengharap pada Allah...cuba sehabis baik....tenangkan fikiran...selamat maju Jaya...!!!...hehe..

    ReplyDelete