Tuesday, October 6, 2009

Kereta ku meragam

Ptg Isnin aku dapat call from my hubby...dia tak dapat datang jemput aku balik, kereta ku meragam. Air keluar membuak-buak dari tangki. Temperature pula naik mendadak tinggi. Aku terpaksa call Irwan, minta untuk tumpang balik...Pagi selesa aku terpaksa hantar kereta aku ke workshop. Singgah kat satu kedai tu Mark habby...banyak sangat songelnya. Tak sempat check apa-apa pun dah minta AUD 77. Tu tak termasuk kos baiki lagi..Aku terpaksa cari workshop lain...Nasib baik ada Nizam dengan Azian. Depa rekomenkan aku ke workshop yang depa selalu pi..Kereta aku pula tak boleh nak bergerak lagi..temperaturenya dah sampai maksimum...Azian cadangkan aku call saja RACV...kebetulan aku memang daftar jadi member RACV jadi kos untuk menunda keretaku ke workshop adalah percuma...Aku pun call...tak sampai setengah jam lori RACV datang untuk tunda kereta aku ke workshop. Lega sikit rasa hati...kalau tak entah apa yang akan terjadi pada kereta ku. Dah la tengah pokai ni. Aku hantar kereta ku kat JCP, mekanik tumpuan Malay student kt sini. Pukul 1 pm baru siap. AUD 100 melayang duit aku...tapi aku bersyukur segalanya dah selamat. Aku amat teruja tengok keretaku di angkat ke atas lori untuk dihantar ke workshop...Canggih juga teknologi depa..pakai remote je kereta aku dah sampai ke atas lori...Labournya pulak hanya seorang saja...Alhamdulillah...dah selesai........

No comments:

Post a Comment